Неділя, 02.02.2025, 06:02
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Роль дидактичної гри у навчанні школярів

В.О.Сухомлинський про роль гри у навчанні і вихованні підростаючого покоління

Про гру сказано багато добрих слів. Її називають і джерелом радості, і королевою дитинства. Обидва визначення правильні, адже гра для дитини – саме життя з усіма його радощами, хвилюваннями, труднощами, перемогами і прикрощами.

Гра – природний для дитини вид діяльності, мотив її лежить у самій сутності. Вільне від регламентації ігрове дійство дає змогу дитині виразити найфантастичніші бажання, свої мрії, їй відкривається широкий простір для вияву творчості, активності, кмітливості.

Видатний педагог В.О. Сухомлинський  промовив фразу, яка стала основою всього того, що містить у собі гра. Він ніби закликав: «Навчайте граючись, а граючи навчайте». Ось такий простий вираз, а містить у собі неабияку таємницю, яку Сухомлинський пропонує розкрити перед дітьми

В.Сухомлинський писав, що без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку , "... у грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Гра – це величезне світле вікно. Через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ".Гру він порівнював з іскоркою, що запалює вогник допитливості і любові до знань.

Дидактична гра як метод навчання має свої особливості. З одного боку, в її сутності формуються певні якості особистості: уваги, спостережливості, пам'ять, розвивається мислення, виявляються творчі здібності школяра, самостійність, ініціатива.

І з іншого боку – гра на уроці розв'язує певну дидактичну задачу: вивчення нового матеріал, повторення і закріплення вивченого. Формування трудових вмінь і навичок, використання знань на практиці та ін.

Ігри викликають у дітей задоволення, підвищують емоційний тонус, сприяють формуванню у них уявлень про навколишній світ.

Дидактична гра стимулює пізнавальну діяльність учнів, викликає позитивні емоції у ставленні до навчальної діяльності, до її змісту, форм і методів здійснення. Увага школярів, перш за все, спрямована на ігрову дію. При цьому до процесів запам'ятовування, осмислення підключаються глибокі переживання особистості, які роблять їх інтенсивнішими, результативнішими і навчання проходить без особливих зусиль при великому емоційному піднесенні.

В.О. Сухомлинський приділяв велику увагу грамотності школярів і вказував на позитивну роль гри у підвищені якості знань з мови. Він писав: "Дуже велике значення має ігровий елемент у процесі навчання."

Гра дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще - спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, вміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров'я, радість дитячого життя.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Antonina (30.01.2014)
Переглядів: 2019 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: