Опис досвіду
Тема досвіду .
Формування пізнавальних інтересів молодших школярів у процесі гри.
У грі немає людей серйозніших,
ніж малі діти.
Граючись,
вони не лише сміються,
а й глибоко переживають, іноді страждають.
В.Сухомлинський
Гра є найдавнішим методом навчання молодших школярів. Навчальні і виховні ефекти гри визначено й доведено численними педагогічними та психологічними дослідженнями. Проте тема залишається актуальною.
Особлива роль гри у молодшому шкільному віці .Гра – це умова формування пізнавальної активності школярів, а отже їх успішного навчання. Припинити ігрову діяльність й силоміць залучити дитину до іншої – означає загальмувати інтенсивний розвиток, розкриття задатків дитини.
Розвиток психічних процесів, довільне й ненав’язливе навчання, інтерес до пізнання, формування дитячого колективу – такий далеко не повний перелік можливостей гри, якщо її правильно організувати.
Мета досвіду:
· Створення сприятливої атмосфери для формування пізнавальних інтересів молодших школярів ( сприйняття, пізнання, практичне перетворення).
· Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини.
· Створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня.
· Створення дидактичних і психологічних умов навчання.
· Розвиток соціальної та громадської компетентності дитини.
Актуальність досвіду:
· Забезпечує особистісно –орієнтаційну модель навчання.
· Сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти.
· Забезпечує умови для всебічного розкриття та розвитку активної творчої особистості молодшого школяра.
· Забезпечує необхідну умову психічного розвитку школяра – потребу і готовність діяти.
· Забезпечує соціалізацію особистості.
Очікувані результати:
· Підвищення мотивації навчання.
· Зростання успішності, підвищення якості знань.
· Формування особистих творчих якостей.
· Подолання навчальних труднощів.
· Підвищення працездатності.
· Розвиток пізнавальних можливостей школярів, творчої пошукової активності.
· Розвиток самостійності, позитивне ставлення до критики.