Неділя, 02.02.2025, 03:34
Вітаю Вас, Гість

                            Тиждень початкового навчання

         Сучасна школа повинна формувати всесторонньо розвинену особистість , тому мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, справлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ. Важливою ланкою у цьому процесі є початкова освіта.

      Розвиток творчості, пізнавального інтересу, створення позитивної атмосфери – одне з головних завдань початкової школи. Саме атмосфера успіху сприяє розвитку особистості, пробуджує думку, підштовхує до нових відкриттів, створює позитивний настрій, що сприяє гармонійному розвитку школярів.

      З цією метою й проводиться тиждень початкового навчання у Селецькому НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ».

У проведенні тижня активну участь взяли молодші школярі 1-4 класів. Організаторська роль належала вчителям. Спільними зусиллями вдалося зробити предметний тиждень цікавим та змістовним .

      Розпочався тиждень з урочистої лінійки, де діти познайомилися з планом проведення. Кожен день проходив під своїм девізом.

Понеділок  : «Хто багато читає, той багато знає».

     Цього дня пройшла виставка малюнків «У світі казки чарівної» та пізнавально-розважальна гра «Слабка ланка» серед учнів 2-А класу (вчитель Коровець М.А.). Цікаві конкурси тримали у напрузі не тільки учасників , а й уболівальників.

Вівторок: «Цікавий світ навколо тебе».

     Цей день був присвячений природознавству. Протягом дня учні представляли свої проекти «Про все на світі». Цікавим  та змістовним був «Конкурс загадок» (вчитель Лясковець В.О.). Він проходив у кілька етапів, де учні змогли проявити свою творчість та фантазію. Цього ж дня був проведений КВК «Світ природи» (вчитель Адамчук А.П.). Змагалися команди 3 та 4 класів. Школярі відчули себе акторами, дізналися цікаві факти з життя тварин, спробували свої сили у різноманітних конкурсах.

Середа: «Здоровим будь!».

     День розпочався уроком у 4 класі «Культура Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (вчитель Паламарчук Л.В.). Учні 4 класу показали неабиякі знання та вміння . Урок був насичений цікавою інформацією , різноманітними видами завдань та формами роботи.

Протягом дня  школярі презентували колажі « Спорт - запорука здоров’я!».

Завершився третій день спортивними змаганнями «Веселі старти» (вчитель Олексійовець П.П.), де учасники та вболівальники отримали максимум задоволення та навчилися працювати командами, керуючись девізом : «Один за всіх, всі за одного!» .

Четвер: «Логічний лабіринт».

       Цей день був присвячений математиці. Учні підготували стінгазети – головоломки. А у 4 класі було проведено розважальну гру «Розумники та розумниці»(вчитель Ракович Я.В.), де учням довелося проявити знання , кмітливість та фантазію, вміння працювати у групах.

Протягом дня тривала виставка кращих учнівських зошитів «Мій зошит посміхається»

П’ятниця : «Вміння і труд – все перетруть!».

         До цього дня школярі готувалися з особливою ретельністю, вони  підготували експонати для виставки «Юні умільці». Чого тут тільки не було ! Були тут і паперові квіти та птахи, дивовижні ялинки та чудернацькі звірі. Кожен експонат був цікавий та неповторний. А у 1 класі відбулася захоплива подорож у світ професій «Добре в світі тому жити , хто уміє все робити» (вчитель Велика М.О.). Підсумовуючи захід діти усвідомили, що для кожного учня сенсом навчання є мета досягти більшого, пізнати щось нове, стати хорошим професіоналом.

 За підсумками тижня провели святкове нагородження переможців.

     Головне завдання школяра – це вчитися. Навчаючись, учні швидко стомлюються і пра­ця стає нецікавою і неефективною. Допомогти вирішити цю проблему та зацікавити учнів, викликати в них інтерес до виучуваного матеріалу, може гра.

     Саме такі заходи створюють умови для всебічного розкриття та розвитку активної творчої особистості та пізнавальних можливостей школярів . Забезпечують зростання успішності, подолання навчальних труднощів та підвищення працездатності учнів. Адже зацікавленість, впевненість у своїх силах, задоволення — усе це мо­гутній стимул до праці. Без цікавості, подиву, радос­ті неможливе успішне навчання у початковій школі.

Голова МО початкових класів Адамчук А.П.

 

 

День тижня

Тематика заходів

Відповідальний

Понеділок

«Хто багато читає, той багато знає»

1.Організаційна лінійка

2. Виставка малюнків «У світі казки чарівної» (1-4 класи)

3. «Слабка ланка» (2-А, 2-Б класи)

 

 

 

 

Коровець М.А.

 

Вівторок

«Цікавий світ навколо тебе»

1. Конкурс загадок (1-4 класи)

2. Презентація проектів « Про все на світі» (1-4 класи)

3. КВК « Світ природи» (3-4 класи)

Лясковець В.О.

 

 

 

Адамчук А.П.

 

 

 

Середа

 

«Здоровим будь!

1.Колаж «Спорт – запорука здоров’я» (1-4 класи)

2.Веселі старти (2-А, 3 клас)

3. Урок читання «Культура Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (4 клас)

 

 

Олексійовець П.П.

Паламарчук Л.В.

 

 

Четвер

 

«Логічний лабіринт»

1.Стінгазети – головоломки (1-4 класи)

2. Конкурс « Розумниці і розумники»

3. Виставка зошитів «мій зошит посміхається»

 

 

Ракович Я.В.

П'ятниця

 

«Вміння і труд  усе перетруть !»

1.Виставка «Юні умільці».  (1-4 класи)

2.Виховний захід «Добре в світі тому жити, хто уміє все робити» (1 клас)

 

Черпак Л.М.

 

Велика М.О.

 

СВІТ ПРИРОДИ

КВК

 

Мета: Провести конкурс серед дітей у галузі природничих наук; показа­ти красу і досконалість природи нашої Землі. Виховувати любов і береж­не ставлення до всього живого на планеті. Виховувати почуття взаємо­допомоги, дружби і взаємоповаги.

Обладнання: листки,ручки,пісня «Зірочка», завдання «Порівняння», малюнки до казок, маски, проектор, напис «КВК «СВІТ ПРИРОДИ»

 

Хід конкурсу

Ми зібралися у цій залі, щоб провести конкурс веселих і кмітливих під назвою «Світ природи», який повинен виявити, хто з вас краще знає природу рідної землі, хто захоплюється її красою і багатством. Але, окрім знань, у змаганнях вам повинні допомогти дружба, взаємовируч­ка, кмітливість і винахідливість.

(На сцену виходять учасники конкурсу. Для оцінювання виступів оби­рається журі.

Кожен конкурс оцінюється у 5 балів).

 

І конкурс

Привітання команд

1-а команда «РОМАШКИ»

Біле із жовтим —

Простенька палітра.

Всім нам знайома

Ця квітка проста.

Любить — не любить,

Ромашкові титри.

Наша команда її прославля.

2-а команда —«БДЖІЛКИ».

Ми не просто бджілки,

 Ми ще й трудівниці.

Де ми тільки не були,

 Заморили крильця :

І на луках,  і в садках.

На гілках і на квітках,

 і не знали ми спочинку

Ні на мить, ні на хвилинку.

II конкурс

Де сховалася загадка?

(Ведучий зачитує загадки. Команда, яка першою дасть відповідь, отри­мує по 1 балу).

1. Як зростав — у землю ліз, хто дістав — утерсь від сліз. (Хрін)

2. Сам вечірньої години заховався в кущ калини, та на дудочку одну грає й пісню чарівну співає. (Соловей)

3. В'ється, стука молоток,

Поправляє наш садок. (Дятел)

4. Сірий, та не вовк, довговухий, та не заєць, з копитами, та не кінь. (Осел)

5. Дуже товсті ноги має,

Ледве їх переставляє,

Сам високий він на зріст,

Замість рота в нього — хвіст. (Слон)

6. В'ється вірьовка, спереду головка. (Змія)

III конкурс

Яка тварина зайва?

На екрані є малюнки. Назвіть зайву тварину.(Капітани отримують картки з назвами тварин. Назву тварини, що є зайвою, потрібно підкреслити).  

1-а команда

1. Собака, білка, кінь, корова, кріль, кіт.

2. Вовк, олень, кінь, лисиця, лось.

1. Щука, карась, ведмідь, лящ.

2. Снігур, журавель, жук-олень, ластівка, лелека.

IV конкурс

«Покажи, який я»

На екрані зображені тварини. Команди радяться, вибирають собі тварину , мімікою і жестами показують її, а журі та вболівальники повинні здогадатися, що це за тварина. (Крокодил, качка, корова, верблюд, слон, лисиця)

V конкурс

Про яку тварину йдеться?

1-а команда

1. Єдина серед звірів група тварин, що вміють добре літати.

2. Не птахи, але мають добре розвинуті крила.

3. Вдень сплять, а вночі активні.

4. Приносять велику користь людям, знищують шкідників сільського господарства.

Кажани

·  Обравши єдино можливий для активного польоту тип будови, кажани майже не змінили свій зовнішній вигляд та інші особливості за останні кілька десятків мільйонів років.

·  Кажани — єдина група ссавців, здатна до довготривалого активного польоту; довжина пальців, між якими натягнута літальна болона, дорівнює довжині їх тіла.

·  Кажани відпочивають догори ногами: умостившись в щілини або зачепившись кігтями задніх кінцівок за дрібні виступи їхніх «сідал».

·  Більшість кажанів добре бігають по землі

2-а команда

1. Великий гризун, пристосований до напівводного способу життя

2.Він був майже знищений  через цінне хутро..

3. Вони справжні інженери. Орудують своїми зубами з фантастичною швидкістю. Зводять 4 види будівель.

4. Живе біля водойм на берегах повільних річок, озер.

5. Має великий , плаский хвіст. При небезпеці тварина голосно грюкає хвостом по воді і пірнає.

 

 

 

Бобер

Бобри використовують для своїх загат головним чином вільху, осику та вербу. Завдяки своїм потужним різцям тонкі деревця ці гризуни валять за 8-10 укусів, а з товщими деревами (12-15 см в діаметрі) справляються за 3-4 хвилини. Звалити вербу в 1-1,5 обхвату для бобрів теж не проблема.

Підгризаючи дерево, ці гризуни діють так, щоб воно впало в потрібному напрямку. Потім звірі обгризають гілки і обробляють стовбур на шматки, які перетягують до місця майбутньої греблі. Одні шматки дерева чотириногий будівельник з силою встромляє загостреним кінцем у дно, інші гарненько зміцнює між ними, щоб не віднесло течією. Працює при цьому бобер і зубами, і лапами, і головою.

Для надійності гризуни підпирають греблю з боків спеціальними поперечками і рогульками. Проміжки в конструкції працьовиті звірята законопачуються гілками, мулом, листям і глиною, приносячи весь цей матеріал до місця будівництва в передніх лапках. В одному з кінців греблі завбачливі бобри влаштовують стік, щоб паводком не зруйнувало всю споруду.

 

VI конкурс

Доберіть порівняння.  Кожна команда отримує завдання на картках)

1-а команда

Хитрий, як ... (лис).

Мовчазний, як ... (риба).

Голодний, як ... (вовк).

Здоровий, як ... (бик).

Впертий, як ... (осел).

2-а команда

Колючий, як ... (їжак).

 Боязливий, як ... (заєць).

Брудний, як ... (свиня).

Насуплений, як ... (індик).

Балакучий, як ... (сорока).

VII конкурс

Відтвори голосок .(На екрані з’являються тварини.)

Ведучий зачитує завдання: відтворити голос птахів (півень, сороки, сови, дятла, качки, гусака).

VIII конкурс

«Казковий».

Відгадай, з якої казки герої.

1-а команда

1. Як звати мишенят з відомої казки «Півник і двоє мишенят»? {Круть і Верть)

2. Які звірі жили у дідовій рукавичці? (Мишка, жабка, зайчик, лисич­ка, вовчик, кабан, ведмідь)

3. Яких героїв з казки «Бременські музиканти» ти знаєш? (Осел, Півень, Собака, Кіт)

2-а команда

1. З якої казки ці герої: дід Андрушка, баба Марушка, собачка Жучка, кицька Мурка? («Ріпка»)

2. У якій народній казці негарна на вигляд тварина перетворилася на прекрасну царівну? («Царівна-Жаба»)

3. Який «страшенний» звір покарав Козу-Дерезу, що забралася до зайчикової хатки? (Рак)

Учасники витягують малюнок. Інсценувати казку : «РІПКА», «КОЛОБОК».

IX конкурс

Конкурс капітанів.

Капітани отримують запитання, на які повинні швидко дати відповідь.

1. Спить на землі, а вранці зникає. (Роса)

2. Очі на рогах, а хата — на спині. (Равлик)

3. Ніхто не лякає, а вся тремтить. (Осика)

4. Ягоди якої рослини бувають і жовтими, і червоними? (Черешні)

Конкурс уболівальників.

Ведучий зачитує загадки, на які уболівальники дають відповіді.

1. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки.

 Хату на хаті має, всім жа­бам рахунок знає. (Лелека)

2.Довга Настя на землі простяглася,

Хто нею піде , додому прийде. (дорога)

3. У нашої бабусі сидить дід у кожусі, проти печі гріється, без води вмивається. (Кіт)

4. Що то воно: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виростає, хвіст відпадає. (Жаба)

5. У річці купається, в сорочку вдягається,

В повітрі літає, завжди суха буває. (Дика качка)

X конкурс

Домашнє завдання.

Команди повинні підготувати художній номер (гумореску) про приро­ду, або ж намалювати малюнок на тему «Люби і знай свій рідний край». Оцінювання за 5-бальною системою.

Після проведення усіх конкурсів журі підбиває підсумки і оголошує результати.

Сценарій свята «Ну-мо, хлопці!»

1 клас

Святково прибраний зал.

Звучать фанфари.

Вчитель. Сьогодні у нас святковий день. Ми, дівчата, мами,сестрички, вітаємо вас, хлопців,  зі святом .

     Ви – сильна половина нашого суспільства, майбутні воїни, захисники нашої держави. На вас наші надії і сподівання. Тож вітаємо вас і для вас сьогодні вірші, пісні, конкурси.

1 клас – одна сім’я,

Тут живемо ти і я!

Всі працюємо сумлінно,

Мрієм вчитись на відмінно.

Ось і знову в класі свято.

Чути гомін, жарти, сміх.

В ігри грають тут завзято

 І вітають хлопців всіх.

Хлопці в нас веселі й дужі,

І до спорту небайдужі.

Усі гарний настрій мають,

Сумувати не бажають.

У класі нашому 16 гарних хлопців,

Розумних, добрих, дружних та швидких

 Ми їх зі святом хочем привітати

 І щастя у житті їм побажати.

Ви нас любіть, шануйте, поважайте.

Ніколи, просимо, ви нас не ображайте.

Від кривди та образ нас захистіть,

І як сестричок рідних, бережіть.

Ви бережіть і маму , й тата.

Шануйте рід свій, мову і народ.

І друзів , щоб було завжди  багато,

Хороших спогадів і нагород.

         Любіть завжди свій рідний край
           І мову нашу солов’їну.
          Любіть і море, гори, гай,
          Усе, що зветься Україна.

 

Дівчатка  виконують пісню «Стежинка».

  Вчитель.     Сьогодні ми проведемо конкурс для хлопчиків нашого класу. Тож привітаємо їх бурхливими оплесками.

Виходять хлопчики.

У нас є чарівна скринька із фішками ( малюнки школярика і козачка). Хлопчики по черзі дістають фішки і за кольорами поділяються на 2 команди.

 

Вчитель.      Тож змагаються 2 команди. І команда – «Школярик» і ІІ команда - «Козачок».

Столи команд прикрашені козаком і школяриком.

      Але які конкурси проводять без вельмишановного журі? До складу журі нашого дійства запрошені:

1.

2.

3.

 І конкурс «Відгадай загадку»

Вчитель. Кожен майбутній воїн повинен мати добру пам'ять, логічно мислити. Отже, перевіримо вашу, учасники, кмітливість. Конкурс «Відгадай загадку». Умови конкурсу: кожній команді читаються загадки. Відсутність відгадки у команді дає шанс іншій команді отримати додатковий бал. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Умови зрозумілі?

Шановне журі рахує правильні відповіді кожної команди.

Загадки

У лісі зростав,
У столяра побував,
В кімнаті оселився,
Полотном укрився. (Стіл)
Над глибокою рікою
Вигнув спину він дугою.
Всі по ньому їдуть,
Всі по ньому йдуть,
А з собою не беруть.(Міст)
Яким брудним ти є,

Таким тебе й покаже.

І без усяких слів про чистоту

Тобі усе розкаже.      ( Дзеркало)

Стоять на дорозі, усім заважають:

Хто йде, той штовхає,

А  з дороги ніхто не приймає. (Двері)

Щоб мені кудись дійти,
Треба всю її пройти.
Бере початок від порога
Далека чи близька…(Дорога)
Цього діда мусиш  знати,
Він стоїть десь під стіною.
Кожен день твою кімнату
Підмітає бородою. (Віник)

  ІІ конкурс на кмітливість і логічність.  ( 3 учасники) На розносах лежать пазли. Складаємо їх на розносах. Кожній команді слід якомога швидше і правильно викласти пазли і віднести піднос журі. За правильно виконане завдання команда отримує 3 бали. 1, 2, 3 – почали.

          Вчитель. Поки наше журі підраховує бали 2-х конкурсів, до вашої уваги       пісня « Апчих» у виконанні дівчаток класу.

Вчитель. Слово надається журі.

Вчитель. Наші хлопці повинні бути сильними, мужніми, вправними для того, щоб могли прийти на допомогу, знайти вихід зі складної ситуації.          

ІІІ конкурс має назву «Влучне око». Прошу команди вишикуватись навпроти відерець.

     Умови конкурсу: треба влучити 8 сніжками у відерце, кожен по черзі. Скільки сніжок опиниться у відерці, стільки балів отримає команда. На старт! Увага! Марш!

Підведемо підсумки конкурсу «Влучне око».

     У відерці команди «Школярик» - … м’ячиків,

     У відерці команди «Козачок» - … м’ячиків.

Журі зараховує ці результати.

Вчитель.     Вважають, що справжні хлопці, чоловіки повинні бути сильними, мужніми. Але це не означає, що вони повинні забувати про справи господарські. Справжні мужчини повинні вміти і обід приготувати, і в хаті прибрати, і мамі, жінці чи дівчині допомогти.

Тож наступний ІV конкурс  « Найкращий господар». ( по 3 учасники)  На столі кожної команди лежать овочі, фрукти , солодощі, іграшки і стоїть кошик. За командою учасники повинні вибрати продукти для борщу, скласти у кошик. За цей конкурс максимальний бал – 4 бали.

     На старт! Увага! Почали!

Вчитель. Пропоную перепочити нашим хлопчикам і звернути увагу на дівчат, які вболівають за них. Тож виконаємо пісню «Хмарка».

Вчитель. Улюбленим заняттям наших хлопців є фізкультура. Тож перевіримо чи знають вони види спорту.

V конкурс – спортивний.  За кожну правильну відповідь команди отримують 1бал.

Вчитель зачитує одночасно почергово для обох команд опис спортивної гри і демонструє малюнки на мультимедійній дошці. Учасники відгадують. (баскетбол, теніс, футбол, бокс)

Бокс

Це різновид спорту, кулачний бій у рукавичках між двома спортсменами, у якому удари завдаються лише у верхню половину тіла спереду та збоку.

Бій відбувається на спеціально обладнаному місці — рингу, обнесеному канатами. Поєдинок триває, зазвичай, три раунди по 3 хвилини з перервами на 1 хвилину в аматорському спорті і до 12 раундів у професійному.

Баскетбол

Це спортивна командна гра з м'ячем, який закидають руками в кільце із сіткою (кошик), закріпленою на щиті . Грають дві команди по 5 осіб. Переможцем визнається команда, якій вдалось більше число разів закинути м'яч у «кошик» супротивників.

Теніс

         Це вид спорту, у якому грає двоє гравців один проти одного, або дві команди по два гравці в кожній, команда проти команди, на майданчику — корті, поділеному навпіл поперечною сіткою.

Мета гри — перекинути ракеткою м'яч через сітку на бік партнера так, щоб м'яч упав у межах майданчика суперника і той не зміг його відбити назад.

Футбол

Це однин із найпопулярніших видів спорту у світі. У нього грають м'ячем на прямокутному трав'яному полі з воротами на двох протилежних сторонах поля. Метою гри є забити якомога більше голів; тобто, завести м'яч у ворота супротивника якомога більше разів. Головною особливістю є те, що гравці (за винятком воротарів) не можуть в межах ігрового поля торкатися м'яча руками.         Переможцем гри є команда, що забила за час матчу (два тайми по 45 хвилин) більше голів, ніж супротивник.

Вчитель. Наступний V І конкурс має назву «А вам слабо». ( по 2 учасники)

Один з гравців команди отримує картку з малюнком якоїсь тварини. Рухами показує, кого зображено на малюнку. Решта учасників відгадують. Для команди по 2 картки. Правильна відповідь – 1 бал.

Вчитель. Просимо  журі підготуватися до оголошення результатів конкурсу «Нумо, хлопці!».

А ми поки що послухаємо жартівливу пісеньку «Черепаха Аха»

Вчитель. Ось і настала хвилююча мить. Для оголошення результатів конкурсу слово надається журі.

Шановні хлопчики нашого класу! Ви найкращі, найсміливіші, наймужніші, найрозумніші, тому ,звісно, у нашому жартівливому конкурсі перемогла дружба. А зараз,прийміть щирі вітання від наших красунь

1. Ви – наша опора,

Ви – наша надія.

Дорослими станете –

Будьте міцними.

 

2. Будьте твердими,

мов криця.

Для цього ще треба

Багато вам вчиться.

 

3.Тож хай вам всміхається

Вранішнє сонце.

Бажаю вам радості

В кожне віконце.

 

4.Ростіть і мужнійте,

Любі хлоп’ята!

Хай вами гордяться

Ваші мама і тато.

 

5. Прийміть подарунки в честь свята

від  наших хороших дівчаток.

(Дівчатка вручають дарунки хлопцям.)